Dag 7: Wadi Mujib en Dode Zee

9 oktober 2023 - Wadi Rum, Jordanië

We laten de woestijn achter ons en rijden terug naar het noorden van het land. We rijden voor een groot gedeelte over de Koninklijke Weg. Deze route was vroeger de belangrijkste handelsroute van Jordanië. De weg kronkelt over bergen, langs kloven en verschillende kastelen en ruïnes, waarvan het kruisvaarderskasteel van Kerak het bekendst is. Letterlijk hoogtepunt van de route is de 'Grand Canyon' van Jordanië, de Wadi Mujib. We zagen de kloof al eerder bij de monding in de Dode Zee; vanaf de Koninklijke Weg geniet u van een adembenemend uitzicht over de kloof, het stuwmeer en de dam. Aan het eind van de middag bereiken we ons hotel nabij het laagste punt op aarde: de Dode Zee, ca. 400 meter onder de zeespiegel!

En hier de laatste foto’s van de rondreis door Jordanië!

1. Wilbern en Nancy ( van het kienen in Treebeek ):
    13 oktober 2023
    Wat een mooie gedetailleerde reisverslagen !
    En wat hebben jullie veel kunnen zien in al die oude steden .
    Maar het zeker wel veel lopen en zweten in die hitte , echter wel zeker de moeite waard.
    Nu weer in het natte Nederland , wel weer even wennen natuurlijk .
    Alvast een prettig weekend en tot zondagavond .
  2. Nellie:
    13 oktober 2023
    Hallo N en W
    Ja het was prachtig maar nu blij dat we weer veilig thuis zijn we zaten recht tegenover de Gaza en hoorden de raketinslagen. Met een grote omweg naar Nederland teruggevlogen. Ben blij als ik zondag weer gewoon kan kienen! 🙂🤣